Decydując się na założenie sklepu internetowego musimy pamiętać o wyborze najlepszej firmy, która zaprojektuje dla nas całą stronę w oparciu o nasze wymagania, ale również biorąc pod uwagę potencjalne oczekiwania klientów. Pierwszy etap projektowania powinien dotyczyć analizy otoczenia firmy, przede wszystkim umiejscowienia przedsiębiorstwa w sektorze, analizę branży oraz konkurencji.

 

 

Firma projektująca strony powinna także wziąć pod uwagę ofertę sklepu, ich biznesowe cele oraz charakterystykę przyszłych klientów, którzy mogą stanowić grupę docelową o specyficznych wymaganiach. Projektowanie sklepów internetowych powinno także obejmować dokładną analizę samych produktów, które będą w sklepowej ofercie. System sklepowy powinien być maksymalnie wydajny oraz wygodny, zarówno dla właściciela sklepu, jak i samych użytkowników. Przejrzysta i prosta stylistyka musi współgrać z elementami, które zapadną w pamięć klientom a wygodny i funkcjonalny sposób poruszania się po podstronach sprawi, że korzystanie ze sklepu internetowego będzie szybkie i przyjemne dla każdego, kto zdecyduje się zakupić nasze produkty.