Ważne narzędzie biznesowe – Brand book

Marka jest jednym z najważniejszych elementów biznesu. Dzięki niemu klienci rozpoznają produkt lub usługę, a przedsiębiorstwo staje się rozpoznawalne na rynku. Aby jednak produktywnie wykorzystać potencjał marki, potrzebne są wytyczne, które pozwolą na jej jednoznaczną identyfikację. Takie wytyczne nazywamy Brand bookiem.

Zalety posiadania Brand booka

Posiadanie Brand booka to konieczność dla każdej firmy. Warto zatem poznać zalety, jakie niesie ze sobą to narzędzie:

1. Jednoznaczna identyfikacja marki – dzięki Brand bookowi przedsiębiorcy mają możliwość jednoznacznej identyfikacji swojej marki w oczach klientów. Dzięki temu użytkownicy produktu lub usługi będą mogli łatwo rozpoznać markę w różnych mediach, co w rezultacie poprawia wizerunek i buduje zaufanie do marki.

2. Uniwersalność – Brand book zapewnia spójność we wszystkich dziedzinach marki, nie tylko w rynku wtórnym, ale również w mediach społecznościowych. Dobre Brand booki powinny prezentować spójną strategię firmy w sieci, co pozwala na skuteczną kampanię reklamową.

3. Łatwe wprowadzanie zmian – dzięki Brand bookowi można wprowadzać zmiany w dotychczasowej strategii firmy w prosty i precyzyjny sposób, co ułatwia kontrolę wizerunku marki i pozwala na szybką reakcję na zmieniające się potrzeby rynku.

Co zawiera Brand book?

Brand book to dokument przedstawiający wytyczne w zakresie identyfikacji wizualnej marki. Dokument ten powinien zawierać następujące elementy:

1. Logotyp – prezentacja kolorów, szat graficznych, wykładzin, proporcji oraz możliwych wariantów logotypu firmy.

2. Kolorystyka – wyznaczenie palety kolorów, które będą reprezentować markę we wszelkich mediach.

3. Typografia – wytyczanie bieżącej typografii firmy (czcionka, rozmiary czcionek, proporcje) i skomponowanie zabarwienia tekstów.

4. Elementy graficzne – przedstawienie elementów graficznych, jakie będą wykorzystywane w reklamach i promocjach marki.

5. Opisy do fotografii i wideo – wytyczanie do zastosowania fotografii oraz wideo w promocjach lub reklamach marki.

Brand book to ważne narzędzie do rozwoju wizerunku firmy. Dostarcza wytycznych i zapewnia spójność wizualną marki, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo rozpoznać markę w różnych dziedzinach biznesu i pozostają lojalni wobec wybranych produktów lub usług.