Tradycyjne kanały reklamowe są o wiele mniej skuteczne niż reklamy zamieszczane w Internecie. Jak pokazują statystyki, reklamy internetowe są przede wszystkim tańsze, a także o wiele lepiej stargetowane. Największą popularnością cieszy się reklama w google. Można ją podzielić na dwa rodzaje. Pierwszym z nich jest reklama w sieci wyszukiwania. Są to tak zwane linki sponsorowane, które wyświetlają się wokół organicznych wyników wyszukiwania, po wpisaniu w wyszukiwarce internetowej konkretnych fraz.

 

Drugim rodzajem reklamy w google są reklamy w sieci partnerów. Najczęściej przyjmują one formę banerów umieszczanych na różnych stronach internetowych. Który rodzaj jest bardziej skuteczny? W zasadzie wszystko zależy od celu jaki chce się osiągnąć. Reklamy tekstowe zamieszczane w sieci wyszukiwania sprawdzą się lepiej w przypadku użytkowników nastawionych na bezpośrednie zyski. Z kolei w przypadku chęci podniesienia świadomości i rozpoznawalności marki o wiele lepiej jest zainwestować w kolorowe banery zamieszczane na stronach internetowych, które przykuwają uwagę użytkowników i zapadają im w pamięć.